გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ტრიგონომეტრიული განტოლებები
|
საგანი/პედაგოგი
|
მათემატიკა/ნანული ჭანტურიძე
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
III საფეხური/XI კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
19 მოსწავლე /განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლეები არ არიან
|
გაკვეთილის მნიშვენლობა/აქტუალობა
|
· გაკვეთილი ხელს შეუწყობს ტრიგონომეტრიული ფუნქციების თვისებების უკეთ შესწავლას, გაახსენებს განტოლების ამოხსნას გრაფიკების გამოყენებით.
|
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
· მოსწავლეებმა უნდა შეისწავლონ ტეიგონომეტრიული განტოლებების ამოხსნა გრაფიკების გამოყენებით.
· უნდა იცოდნენ ამონახსნების ჩაწერა ზოგადი სახით და მიღებული ცოდნა გამოიყენონ მარტივი განტოლებების ამოხსნისას.
|
წინასწარი ცოდნა
|
· იციან სინუსის, კოსინუსის და ტანგესის განმარტება.
· ტრიგონომეტრიული ფუნქციების განსაზღვრისა და მნიშვნელობათა არეები,ზრდადობისა და კლებადობის შუალედები, მათი პერიოდულობა, ლუწობა და კენტობა, განტოლების ამოხსნის გრაფიკული ხერხი.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეთა შეფასება მოხდება 10 ბალიანი სისტემით საშინაო დავალების შესრულების ხარისხის, გაკვეთილში ჩართულობისა და შეძენილი ცოდნის გამოყენების მიხედვით.
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
|
სახელმძღვანელო, გ. გოგიშვილი და სხვები, ტრიგონომეტრიული ფუნქციების გრაფიკების სქემები, დაფა.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
1.მისალმება/სიის ამოკითხვა, კლასის ორგანიზება-სამუშაო გარემოს შექმნა. (3წთ.)
აქტივობა 1. საშინაო დავალების შემოწმება, შეცდომების გასწორება(7წთ.)
აქტივობა 2. გონებრივი იერიში თემის ირგვლივ.
გავიხსენებთ sint,cost და tgt-განმარტებებს ,დამოკიდებულებას ერთეულ წრეწირზე Po წერტილის t კუთხით მობრუნებისას წერტილის კოორდინატების კუთხეზე დამოკიდებულებას, ტრიგონომეტრიული ფუნქციების მნიშვნელობებს სხვადასხვა კუთხისათვის, მათ ლუწობასა და კენტობას, ზრდადობასა და კლებადობას, განსაზღვრის არეებსა და მნიშვნელობათა სიმრავლეებს, ფუნქციის მოცემის ხერხებს.
გაკვეთილის B ფაზა - ცოდნის კონსტრუირება
Sinx=m განტოლების ამოხსნას დავუკავშირებთ y=sinx და y=m ფუნქციებისგრაფიკებს: რა შემთხვევაში კვეთს ან არ კვეთს y=m წრფე y=sinx ფუნქციის გრაფიკს, რა შემთხვევაში აქვს ან არ აქვს განტოლებას ფესვები.
შემოგვაქვს arcsinm-ის ცნება და საბოოლოდ ჩავწერთ sinx=m განტოლების ყველა ამონახსნს ფუნქციის პერიოდულობის გამოყენებით.
აქტივობა 3 - ანალოგიურად, გამოვიყენებთ y=cosx და y=tgx ფუნქციების გრაფიკებს და ამოვხსნით cosx=m და tgx=m განტოლებებს.
(20 წთ.)
აქტივობა IV-(სწავლა კეთებით) ჯგუფური მუშაობა: მოსწავლეები ერთეული წრეწირის გამოყენებით აღწერენ sinx=m,cosx=m,tgx=m განტოლებების ამონახსნების პოვნის პროცესს
(10 წთ.)
აქტივობაV-მოსწავლეთა შეფასება და გაკვეთილზე მიღწეული შედეგების შეჯამება.
(3 წთ.)
საშინაო დავალების მიცემა:N1- 12. ამ ამოცანების ამოხსნისას შეიძლება გამოიყენონ ცხრილები.N13,15-ა,17-ა,19-ა.
(2 წთ.)
|
No comments:
Post a Comment